Hoeveel rust tussen trainingen voor optimale spiergroei?

De beste resultaten, de meeste spiergroei, de beste verbetering in tijden, bereik je niet alleen door keihard te sporten. Integendeel, rust is misschien wel het belangrijkste ingrediënt dat ervoor zorgt dat je vooruit gaat in plaats van achteruit. Wie te weinig rust houdt tussen verschillende trainingen zal niet snel vooruitgang zien. Je kan nog elke dag gaan sporten, maar daar bereik je eerder een averechts effect mee. Zorg dus echt voor voldoende rust tussen je trainingen. Maar hoe werkt dit precies? En hoeveel rust moet je dan nemen tussen trainingen? (meer…)

Waarom je geen anabolen moet gebruiken

Anabolen zijn populair, met name onder amateursporters. De prestatieverhogende middelen zijn er in verschillende soorten. Testosteron is de meest bekende. Maar dit kan veel negatieve effecten hebben. Zowel qua uiterlijk als qua gezondheid. Het gebruik van anabolen kan levensbedreigend zijn en je kan er ook aan overlijden. In dit artikel lees je goede redenen waarom je geen anabolen moet gebruiken. (meer…)

Wat doen anabolen?

Anabolen worden alsmaar populairder, met name onder amateursporters. De anabolen worden natuurlijk gebruikt om sneller spieren te laten groeien. Deze werking van anabolen zijn algemeen bekend en de reden dat het gebruik een stijgende lijn laan zien. Maar anabolen hebben een heleboel negatieve en ongewenst effecten. In dit artikel lees je zowel de positieve, als de negatieve effecten van anabolen. (meer…)

De twee beste oefeningen voor mooie billen!

De squats zijn inmiddels ‘beroemd’ wanneer het gaat om het krijgen van mooie ronde billen. Maar naast squats zijn er natuurlijk nog genoeg andere oefeningen die je kunt doen! Eigenlijk bestaat ‘de’ bilspier niet. Je billen zijn namelijk opgebouwd uit drie verschillende spieren. Degene die het meest bepalend is voor de vorm noemen we de gluteus maximus, zoals de naam al zegt ook de grootste bilspier. Maar daarnaast hebben we ook nog de gluteus minimus en de gluteus medius. Hier lees je de beste oefeningen voor mooie ronde billen. Verrassing: dat is niet de squat, daarmee train je namelijk vooral je beenspieren. (meer…)

Hoe behoud je zoveel mogelijk je spieren wanneer je niet kan sporten?

Er zijn periodes in je leven waarin je simpelweg niet of een stuk minder kan sporten. Onderzoek heeft nu aangetoond dat je dat het beste doet door weinig calorieën binnen te krijgen. Voor het onderzoek hebben de personen 5 weken lang in bed gelegen. Zonder daarbij hun spieren te trainen op welke manier dan ook. De helft van de groep mocht eten naar het aantal calorieën dat zij verbrandden door de hele dag op bed te liggen. De andere helft mocht eten naar hun normale activiteitsniveau, dus gewoon even veel als normaal. De resultaten zijn interessant. (meer…)