Hoe zorg je dat je na het afvallen op gewicht blijft?

Onderzoek heeft uitgewezen dat gewichtsverlies vaak tijdelijk is. Veel mensen krijgen te maken met het jojo-effect en veel mensen komen dan ook weer in gewicht aan. Veel gewicht verliezen is heel moeilijk, maar het is nog moeilijker om het gewicht er ook daadwerkelijk voor langere tijd af te houden. Dit vergt namelijk grote aanpassingen in het dagelijks leven en dit is erg moeilijk. Lees hier 5 tips waarmee je ervoor zorgt dat je daadwerkelijk slank blijft. (meer…)

Slaaptekort breekt je spieren af!

Slaaptekort kan van grote invloed zijn op het dagelijks leven. Het zorgt ervoor dat je slechter functioneert, je slechter kunt concentreren, humeuriger bent en het kan zorgen voor een sterke toename van de eetlust of juist een sterke afname van de eetlust. Onderzoek wijst echter ook uit dat een slaaptekort van grote invloed is op de spieropbouw. Of eigenlijk: een slaaptekort zorgt voor spierafbraak! Het onderzoek is uitgevoerd door University of Sao Paulo. (meer…)

Hoe ongezond zijn snacks van de snackbar eigenlijk?

Veel mensen gaan regelmatig langs de snackbar of kiezen thuis voor gefrituurde snacks. In Nederland is dit zeer populair. Snacks als frikadel en kroket zijn bij veel mensen niet weg te denken. Het is over het algemeen wel bekend dat deze voeding vaak veel calorieën bevatten en dat frituren als ongezond mag worden beschouwd. Maar hoeveel calorieën zitten er daadwerkelijk in snacks van de snackbar? Hier de lijst. (meer…)

Dit is de eerste stap tot het stoppen van je eetbuien

Veel personen hebben last van eetbuien. Met name vrouwen hebben er last van. Tijdens een eetbui eet je niet 1 reep chocolade, maar een aantal calorieën dat men volgens de standaardnormen in een aantal dagen zou moeten eten. Afkomen van eetbuien kan heel erg lastig zijn. Het gevolg van eetbuien is groot. In dit artikel lees je de eerste stap tot het stoppen van eetbuien. Die stap is eigenlijk heel simpel en direct toe te passen. (meer…)

Top 4 ‘gezonde’ voeding die heel ongezond is

Er zijn heel veel producten waar we bijna massaal van denken dat het gezond is, maar welke eigenlijk helemaal niet gezond is. De producten worden vaak als gezond aangeprezen. Want met de hype rondom gezonde voeding waarin niemand tijd heeft om echt uit te zoeken wat gezond is, geloven we graag wat er op de verpakking staat. En de kreten ‘minder vet’, ‘minder suiker’ en ‘verantwoord tussendoortje’ doen het goed, ondanks dat deze producten niet altijd even gezond zijn. Ze zijn vaak zelfs helemaal niet gezond. In dit artikel lees je de top vijf van voeding met een onterecht gezond imago. (meer…)

De meest voorkomende oorzaken van moeheid

De meeste mensen hebben een druk leven. In de huidige maatschappij ligt de lat erg hoog. Niet alleen een carrière en een gezinsleven worden nagestreefd, ook een groot sociaal netwerk moeten onderhouden worden. Daarbij worden de banen steeds veeleisender, de werktijden worden verruimd of er moet nog een opleiding worden gevolgd. Maar soms ben je moe vanwege een andere oorzaak, zoals een slecht voedingspatroon. (meer…)

Mag ik de pitten van een watermeloen eten?

Er bestaan tegenwoordig watermeloenen zonder pitten. Veel mensen eten een watermeloen op alle mogelijke manieren rondom te pitten. En dat kan lastig zijn. Gelukkig is het ook helemaal niet nodig. Watermeloenpitten zijn juist gezond! Dat komt omdat ze maar liefst voor 35% uit eiwitten bestaan. Maar de pitten hebben nog meer gezondheidsvoordelen. Lees hier waarom je de watermeloenpitten gewoon op moet eten! (meer…)

Hoe lang duurt het voor het effect van krachttraining zichtbaar wordt?

Wanneer je net bent gestart met sporten, is natuurlijk niets zo leuk als snel de resultaten merken! Maar hoe snel worden de effecten van krachttraining zichtbaar? Hoe snel ga je verandering in je lichaam merken wanneer je start met krachttraining? Krachttraining moet minimaal twee dagen per week worden gedaan. Meer dan vier dagen krachttrainen is (zeker in het begin) niet nodig. Het lichaam krijgt dan ook onvoldoende rust. (meer…)

Is er een verschil tussen shoarma, gyros, kebab en döner?

In Nederland is het nu helemaal in. Kebab! Of döner! Of döner kebab, of hoe zeg je het eigenlijk? Wat is het verschil tussen shoarma en gyros? En wat is het verschil tussen kebab en döner? Na het leven van dit artikel weet je precies wat je moet bestellen. Het is in ieder geval heel erg belangrijk om te vragen uit welke soort vlees het eten bestaat. Shoarma, gyros, kebab en döner worden namelijk vaak van andere soorten vlees gemaakt. Zo hoort kebab eigenlijk kalfsvlees te zijn, toch wordt het vaak gemaakt van ander vlees. (meer…)

Hoe vaak sportschoolroutine omgooien?

De sportschool is ideaal wanneer je gewicht wilt verliezen. Je leert er nieuwe gemotiveerde mensen kennen, er is professionele hulp, en je kan er zo’n beetje alle soorten oefeningen doen die je wilt. Of je nu yoga of spinning wil doen, krachttraining of vooral veel groepslessen wilt volgen! Vaak krijg je een sportschema van de sportschool. Is het nodig om dit schema regelmatig te vernieuwen? En hoe vaak moet een sportschema dan eigenlijk worden gewisseld? (meer…)