Sporten zonder dat je het door hebt!

In de zomer is buiten sporten een stuk makkelijker dan in de winter. En gelukkig zijn er genoeg sporten waarbij je niet eens door hebt dat je aan het sporten bent. Niet alleen zijn wandelen en fietsen ideale sporten waarmee je zonder dat je het door hebt veel calorieën kunt verbruiken, ook skaten is daar een goed voorbeeld van. Net zoals zwemmen trouwens.

Voordeel van skaten is dat het zeer laagdrempelig is. Op elk moment van de dag kun je naar buiten om te skaten. Bovendien is skaten goed te doen samen met iemand anders. Door de gezelligheid gaat de tijd nog sneller en verbrand je ongemerkt heel veel calorieën. Je kan bovendien ook ergens naar toe skaten. Bijvoorbeeld naar een afspraak met een vriendin.

Skaten is een duursport en daarmee ook ideaal om af te vallen. Je traint hart en longen en kunt urenlang skaten. Door vaak te skaten wordt de conditie beter en zul je merken dat je het steeds langer kunt volhouden.

Nadeel van skaten is dat het niet kan bij slecht weer, zo is het niet verstandig om in de winter of bij regen te gaan skaten. In het donker skaten is bovendien gevaarlijk. Je moet namelijk wel de gaten en stenen op de weg ontwijken. Ook kan het zorgen voor flinke valpartijen. Het is daarom ook verstandig om altijd de juiste beschermers te dragen. Een helm, knie- pols- en elleboogbescherming zijn aan te raden.

Groot voordeel van skaten is dat het veilig is voor je gewrichten. In tegenstelling tot een sport als hardlopen, hebben enkels en knieën maar weinig te leiden onder het skaten.

Wel gebruik je een groot deel van je lichaam bij het skaten. Heupen, bilspieren en beenspieren worden goed gebruikt en getraind. Voordeel daarvan is dat je een stuk strakker in je vel komt te zitten.

Calorieverbruik en skaten
Hoeveel calorieën je verbruikt met skaten is afhankelijk van hoe hard je gaat. Gemiddeld genomen verbrand je met skaten ongeveer 500 calorieën per uur. En dat is meer dan de meeste sporten! Schaf dus een paar mooie skates aan en ga aan de slag!

Lees ook:



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *