Hoe 1 kilo vet verliezen?

1 kilo vet staat gelijk aan 9000 calorieën. Wanneer men dus 1 kilo vet zal willen verliezen moeten er 9000 calorieën minder gegeten worden dan verbruikt. Dit kan op twee manieren. Door minder te consumeren, of door meer te sporten. Wanneer u dagelijks 1000 calorieën minder eet dan uw dagelijkse behoefte zult u elke 9 dagen een kilo vet verliezen. Wanneer u een dagelijkse behoefte heeft van 2000, zoals de gemiddelde vrouw, betekend dit dus dat u slechts 1000 calorieën per dag kan consumeren. Dit is erg weinig en moeilijk vol te houden. Gelukkig helpt sporten ook!

Met 1 uur hardlopen verbrand een lichaam ongeveer 1000 calorieën extra per dag. Dat betekend dat als men elke dag een uur gaat hardlopen, ook een gewichtsverlies van 1 kilo per 9 dagen plaatsvindt. Uiteraard is het de bedoeling dat er wordt gecombineerd. Een goed idee is bijvoorbeeld om 500 calorieën onder uw dagelijkse caloriebehoefte te consumeren en daarbij nog eens 500 calorieën per dag te verbranden door een willekeurige sport. Zo valt u behoorlijk snel, maar toch gezond af. Bovendien is er een grote kans dat de kilo’s er op deze manier ook afblijven. Zeker wanneer deze levensstijl een gewoonte wordt!

Goed nieuws
Waarschijnlijk valt u, vooral in het begin, meer af dan 1 kilo. Dit komt ook doordat men naast vetweefsel, ook vocht en spierweefsel verliest. Daarnaast is het zo dat vet voor 87% uit lipiden bestaat waardoor het niet nodig is om 9000 calorieën te verbruiken. Een hoeveelheid van 7000 tot 8000 calorieën meer verbruiken of minder consumeren is al voldoende om een kilo vet te verliezen!

Lees ook:



Een gedachte over “Hoe 1 kilo vet verliezen?

  1. Belangrijk is ook dat je er voor zorgt dat je op je vetreserves loopt in plaats van bijv. ingenomen suikers/koolhydraten. Als je bijna geen koolhydraten eet ben je hier vrijwel zeker van en verbruik je dus je vetreserve’s tijdens de inspanning!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *