Zeven wetenschappelijk bewezen manieren om af te vallen!

Wetenschappelijk onderzoek is al in een ver stadium wanneer het op afvallen aankomt. Lees hier de acht beste manieren van gewicht verliezen die al wetenschappelijk bewezen zijn.

1. Eet met mannen
Vrouwen die met mannen aan tafel eten, die aten gemiddeld genomen veel minder calorieën dan vrouwen die met vrouwen aan tafel zaten.

2. Weet wat je eet
Uit onderzoek is al duidelijk naar voren gekomen dat mensen die weten wat ze eten gemiddeld vijf procent minder eten dan mensen die niet weten wat ze eten. Het is daarom dus van belang om de etiketten van voeding te lezen en te bepalen hoeveel calorieën en andere voedingsstoffen de voeding bevat.

3. Kies het juiste bord
Mensen die eten van een klein bord scheppen gemiddeld 57% minder op dan mensen die van een normaal bord aten. Ook de kleur van het bord kan een groot verschil maken. Een rood bord schijnt door onze hersenen automatisch te worden gelinkt aan gevaar waardoor je uiteindelijk minder eet!

4. Drink water voor de maaltijd
Het drinken van één of twee glazen water voor een maaltijd zorgt voor een vol gevoel. Daardoor zul je minder eten van de maaltijd.

5. Eet een appel voor de maaltijd
Ook het eten van een appel leidt er toe dat je sneller verzadigd bent en gemiddeld genomen minder calorieën zult eten.

6. Verstop ongezonde voeding
Zet gezonde voeding zoals fruit en groente in het zicht en zet ongezonde voeding zoals snacks juist op een lastig te bereiken plaats. Zo is de keuze een stuk makkelijker gemaakt. In vele onderzoeken is al naar voren gekomen dat ongezonde producten die binnen het zicht staan meer worden gegeten dan ongezonde producten die niet in het zicht staan.

7. Vermijd reclame
Reclame voor voeding zorgt ervoor dat je meer gaat eten. Ook reclame die is gemaakt om sport of beweging te promoten zorgt ervoor dat mensen meer gaan eten.

Lees ook:



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *