Hoeveel calorieën mag je eten bij Weight Watchers?

Weight Watchers is nog steeds één van de bekendste diëten die er bestaan. De formule is inmiddels wereldwijd bekend. Eerder al schreef DieetVandaag uitgebreid over het dieet. In dit artikel gaan we in op de vraag hoeveel calorieën mogen worden gegeten wanneer het Weight Watchers dieet wordt gevolgd.

Het zal niet onbekend zijn bij de meeste mensen, bij Weight Watchers hoeven geen calorieën te worden geteld en er is geen verboden voeding. Met deze twee dingen wordt vaak reclame gemaakt voor het dieet. Het enige wat je in principe hoeft te doen is de dingen die je eet op te zoeken in de speciale boodschappengids en het aantal punten te noteren. Daarbij moet je je natuurlijk wel houden aan het maximale aantal punten wat je op een dag mag eten.

Het flexipoints programma wordt inmiddels door Weight Watchers zelf niet meer aangeboden. Diëters kunnen alleen nog het propoints programma volgen. Het verschil tussen beide programma’s bestaat uit het wel of niet rekening houden met het aantal eiwitten. Het nieuwe programma houdt dus wel rekening met het aantal eiwitten en de verzadiging die hoger is bij het eten van eiwitten. Het consumeren van eiwitten wordt dus gestimuleerd. Ondanks dat er geen calorieën hoeven te worden geteld is natuurlijk wel uit het aantal punten af te leiden hoeveel calorieën je ongeveer mag eten.

Uit verschillende ervaringen en onderzoeken is namelijk gebleken dat 1 propoint ongeveer gelijk staat aan 40 tot 50 calorieën. Natuurlijk zijn er daarbij uitschieters, zowel naar boven als naar beneden. Maar over het algemeen geldt dat je jouw aantal punten dus gewoon maal 40 of 50 kunt doen en dan weet je hoeveel calorieën je ongeveer per dag eet.

Lees ook:



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *