5 gezonde tussendoortjes!

Gezond en lekker snacken is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk! In dit artikel vind je 5 supergezonde tussendoortjes die elke dag mogen.

Popcorn
Popcorn is een perfect alternatief voor chips! Popcorn is rijk aan vezels en anti-oxidanten. Zo draagt de popcorn, in tegenstelling tot de meeste tussendoortjes bij aan de gezondheid door bijvoorbeeld het verbeteren van de stoelgang. Maak de popcorn het liefste zelf, met als enige toevoeging een beetje zout.

Noten
Noten bevatten veel calorieën maar zijn ontzettend gezond. Bovendien zijn ze makkelijk te verkrijgen en makkelijk overal mee naar toe te nemen. Onderzoek heeft daarbij ook nog eens uitgewezen dat dagelijks een handje nootjes bijdraagt aan het verliezen van gewicht!

Pure chocolade
Cacao bevat flavonoïden, deze antioxidant zorgt ervoor dat de bloedvaten wijder worden. Deze stof geeft daarnaast ook een boost aan het immuunsysteem. Daarnaast doet de cacao ook wonderen voor het humeur, dit komt door de dopamine, cafeïne, serotonine, endorfine en fenylethylamine.

Neem wel pure chocolade met veel cacao. Het liefst een variant met minimaal 72% cacao. Nog beter is natuurlijk 85%!

Fruit
Fruit is voor iedereen gezond! Het neemt op elk moment de zoete trek weg en is bovendien zeer gemakkelijk mee te nemen en op elk moment van de dag te eten. Met fruit kun je bovendien lekkere desserts maken!

Griekse yoghurt
Door de hoge hoeveelheid eiwitten is Griekse yoghurt een perfect tussendoortje! Wanneer je iets lekker zoets wil, meng de yoghurt dan met (gedroogd) fruit of doe er wat honing doorheen.

Lees ook:



Een gedachte over “5 gezonde tussendoortjes!

  1. Noten bevatten inderdaad veel calorieën, maar je wordt er niet dikker van. Je valt er zelfs van af. Ook verlagen ze de kans op hart- en vaatziekten en zijn ze geschikt voor diabetici en vegetariërs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *