Oefeningen voor mooie billen

Naast gezond eten kun je nog meer doen om ervoor te zorgen dat je mooi gevormde billen krijgt of behoud. Met de oefeningen in dit artikel zul je binnen no time een mooie bilpartij creëren.

Squats
Een goede oefening voor je billen en je bovenbenen is squatten. Er zijn verschillende varianten. De squat is vergelijkbaar met een kniebuiging. Het is belangrijk om deze op een goede manier uit te voeren om blessures te voorkomen.

Ga rechtop staan met je voeten op schouderbreedte. Buig vervolgens door je knieën. Het is belangrijk om je rug en knieën niet in een verkeerde positie te hebben. Wanneer je doet alsof je op een stoel wilt gaan zitten die er niet is, heb je meestal een juiste positie. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je knieën niet verder gaan dan je tenen. Je kunt deze oefening zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt. Een diepere kniebuiging zal uiteraard meer spierkracht kosten.

Een variatie op deze oefening is bijvoorbeeld om een zo diep mogelijke kniebuiging te maken om vervolgens kleine bewegingen naar boven en naar beneden te maken. Of met je handen je hielen aan te raken.

Dezelfde spiergroep wordt getraind wanneer je met je rug tegen de muur gaat staan om vervolgens langzaam naar beneden te zakken tot je op een denkbeeldige stoel zit en met je lichaam een hoek van 90 graden maakt. Houd deze positie zo lang mogelijk vast.’

Traplopen
Traplopen is een zeer goede oefening voor mooie billen. Tijdens het traplopen gebruik je rond de 200 spieren. Het mooie van traplopen is, is dat het overal kan. Neem nooit meer de lift en ga vanaf nu met de trap!

Lunges
Ga rechtop staan met je voeten op schouderbreedte. Stap vervolgens met je rechterbeen naar voren en breng de knie van je linkerbeen zo ver mogelijk naar de grond, zonder de grond daadwerkelijk te raken. De knie van je rechterbeen moet boven je enkel in een hoek van 90 graden uitkomen. Vervolgens stap je weer terug met je linkerbeen en wissel je van been Je kunt deze oefening ook uitvoeren door in plaats van vooruit achteruit te stappen en dezelfde beweging te maken.

Plassende hond
Een betere omschrijving dan dit is er voor deze oefening niet. Ga op je handen en knieën zitten. Doe vervolgens je linkerbeen omhoog terwijl je je been in een hoek van 90 graden houdt. Herhaal dit vervolgens voor je rechterbeen.

Naast deze oefeningen zijn er nog veel meer oefeningen die goed zijn voor mooie billen. Wees creatief en verzin ook je eigen oefeningen. Het mooie is dat je voor veel van deze oefeningen geen materialen nodig hebt en je ze overal kunt uitvoeren. Je hebt dus geen excuus meer.

Hoe vaak je de oefeningen kunt doen is afhankelijk van je spieren. Het is aan te raden meerdere sets van 10 keer dezelfde beweging te doen. Om de oefening zwaarder te maken kun je gewichten gebruiken. De hoeveelheid kilo waarmee je je oefeningen doet kan je opbouwen! Pas op dat je niet te veel gewichten gebruikt, dit kan zorgen voor blessures.

Lees ook:



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *