Krijg een platte buik door aanpassing voeding

Veel mensen denken dat je een platte buik kunt krijgen door middel van sport. Natuurlijk helpen bepaalde oefeningen bij het krijgen van een strakke platte buik, maar plaatselijk afvallen is niet mogelijk en de buikspieren die door middel van krachtoefeningen zijn opgebouwd kunnen nog altijd onder een laagje vet bedolven zijn zodat je er niets van ziet. Hoe zorg je ervoor dat je een mooie platte buik hebt?

Eet elke 2 a 3 uur een kleine portie
Van te veel eten in 1 keer krijg je een opgezette bolle buik, dat is dus altijd af te raden. Door elke 2 a 3 uur te eten heeft je maag een continue toevoer van voeding. Hierdoor blijft je stofwisseling op gang.

Eet langzaam
Wanneer je langzaam eet en goed kauwt, dan eet je minder en zit je sneller vol. Dit helpt omdat je minder calorieën binnen krijgt maar ook doordat je minder lucht ‘eet’. Veel mensen slikken onbewust veel lucht naar binnen tijdens het eten. Deze lucht kan er vervolgens voor zorgen dat je buik wat boller is.

Zorg voor een goede stoelgang
Een goede stoelgang staat onlosmakelijk verbonden met een platte buik. Voldoende vezels en veel water drinken zorgen voor een goede stoelgang. Lees hier meer over hoe je je stoelgang kunt verbeteren.

Vermijd bepaalde producten
Sommige mensen krijgen bij de inname van bepaalde voeding een opgezette buik. Vooral gluten in brood en lactose in melk zijn hier bekende voorbeelden van. Wanneer je vaak last hebt van een opgezette buik, probeer dan eens een week een voedingsmiddel te schrappen. Misschien voorkomt dit een bolle buik. Voeding met een hoge hoeveelheid zout is soïso af te raden, zout zorgt er namelijk voor dat het lichaam vocht vasthoudt.

Beweeg en doe oefeningen gericht op de buik!

Lees ook:



Een gedachte over “Krijg een platte buik door aanpassing voeding

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *