Dieet: doe het goed of doe het niet!

Een onderzoek gericht op het eten van iets minder calorieën dan je nodig hebt, wijst uit dat dit geen verstandig idee is. In het onderzoek aten de muizen 5% minder calorieën dan zij nodig hadden om precies op gewicht te blijven. Vervolgens werd het gewicht, de vetvrije massa en de vetmassa. De resultaten van dit onderzoek van de universiteit van Alabama in Birmingham zijn verrassend te noemen. Continue reading

1 maaltijd per dag leidt tot gewichtsverlies en vetverlies

Er zijn veel onderzoeken gedaan naar het levensverlengend effect van caloriebeperking en vasten. En inmiddels is vastgesteld dat deze manieren zeker een levensverlengend effect hebben. De meeste onderzoeken zijn echter gedaan op proefdieren zoals muizen. Dit onderzoek laat zien wat de effecten zijn van het eten van één maaltijd per dag bij mensen. Continue reading

5:2 dieet: periodiek vasten

5-2Het 5:2 dieet is eigenlijk niet echt een dieet, maar een levensstijl. In 2012 werd dit dieet wereldwijd bekend nadat deze werd uitgezonden als BBC documentaire. Documentairemaker Michael Mosley heeft het dieet zelf gevolgd en is daarmee veel afgevallen, maar bovenal is hij veel gezonder geworden. De basis van het dieet is intermittent vasten, ofwel periodiek vasten. Continue reading

Het effect van dieet op mentale gezondheid

Het effect van de inname van verschillende vetten op de mentale gezondheid werd getest bij 6183 vrouwen. Zij werden gedurende vier jaar gevolgd. Alle vrouwen waren ouder dan 65 jaar bij de start van het onderzoek. Aan het begin van het onderzoek, op de helft van het onderzoek, en na het onderzoek van vier jaar werden de cognitieve functies van de vrouwen getest. Daarnaast werden de vrouwen vier jaar lang gevolgd op het gebied van voeding. Testen van de cognitieve vaardigheden en het geheugen waren onderdeel van de tests. Continue reading

ESTA Amerika betalen met iDeal

Een ESTA voor de VS kun je gemakkelijk online kopen zonder creditcard bij Visumland. Het Elektronische Systeem voor Travel Authorization, ofwel ESTA, accepteert alleen betalingen via creditcard. Wie niet in het bezit is van een MasterCard, VISA, American Express of Discover, heeft dus een probleem. Want zonder, krijg je nooit reistoestemming voor een reis naar de Verenigde Staten. Gelukkig zijn er goede en betrouwbare adressen waar je terecht kunt om een ESTA aan te vragen. Zo kan je via Visumland een ESTA met iDeal betalen. Bovendien ontvangt u de ESTA nog dezelfde dag en heeft de website een beveiligde verbinding zodat uw gegevens niet in de verkeerde handen vallen. Continue reading

Wat mag je niet eten wanneer je zwanger bent?

zwangerWanneer je zwanger bent is er voeding die je beter kunt laten staan. Sommige producten brengen namelijk risico’s met zich voor het ongeboren kind. Dat alcohol en roken schadelijk zijn, dat weten de meeste mensen wel, maar er zijn nog veel meer dingen die schadelijk zijn voor een ongeboren kind. Zorg er daarom voor dat je precies weet wat je gedurende je zwangerschap even moet laten staan. In dit artikel vind je een lijst met voeding die gevaarlijk kan zijn voor zwangere vrouwen en hun ongeboren kind. Continue reading

Top voeding met veel vezels

Vezels zijn belangrijk voor een goede stoelgang. Het werkt eigenlijk heel simpel. Wanneer je vezels eet, nemen deze vocht op in je darmen. Dit extra vocht zorgt ervoor dat de ontlasting zachter is en daardoor sneller. Natuurlijk hebben vezels ook nog een andere werking, lees meer hier. Je hebt dagelijks tussen de 30 en 40 gram vezels nodig. Wat is de top 10 meest vezelrijke voeding? Continue reading

Planken is extreem goed voor je figuur

plankingPlanking is misschien wel de beste oefening die er bestaat. Dat komt omdat het een effect heeft op het gehele lichaam. Niet alleen train je je bovenlichaam en je buikspieren, ook worden de bovenbenen en de rugspieren getraind. Planken is natuurlijk ook super goedkoop en altijd mogelijk. Het kan binnen korte tijd een groot resultaat teweeg brengen. De oefening is met name effectief doordat het een balansoefening is waarbij je vrijwel al je spieren gebruikt. Continue reading